Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

Hätkähdyttävän tarkka profetia on toteutumassa

Kenraali William Booth

Varovainen laittaisi tuollaisen otsikon perään kysymysmerkin. Luettuani William Boothin hieman ennen kuolemaansa saaman profetian toistamiseen vaihdoin kysymysmerkin mielessäni useaksi huutomerkiksi. Kumman sinä profetian luettuasi lisäisit otsikon perään?

 

Pelastusarmeijan perustaja William Booth eli vuosina 1829 - 1912. Kyse ei siis ole mistään viime vuosikymmeninä kirjatusta profetiasta. Maailma, jossa William Booth eli, oli aivan erilainen kuin omamme. Kirkot ja seurakunnat olivat vahvoja, elämä yksinkertaista ja karua, avioerot ja kirkosta eroamiset lähes tuntemattomia ja tekniikka lapsenkengissä.

 

Nykyajan elämästä tiedotusvälineineen ja internetteineen ei tuolloin osattu vielä edes unelmoida. Silti William Boothin profetia meidän aikaamme kuvatessaan osuu maaliin samanlaisella hätkähdyttävällä täsmällisyydellä kuin Paavalin profeetalliset sanat Timoteukselle (2. Tim. 3:1-4). Molempia lukiessa tuntuu kuin silmäilisi päivittäistä uutisvirtaa.

 

Tällainen on maailma ”päivää ennen Jeesuksen tulemusta”

 

William Boothin profetiassa, jossa hän kuvaa maailmaa ja kristikunnan hengellistä tilaa ”päivää ennen Jeesuksen tulemusta”, on kuusi kohtaa:

 

1. Noina aikoina politiikka ei tunne eikä tunnusta Jumalaa. Koko läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että hallinnon eri tasoilla ei enää pelätä Jumalaa. Eurooppaa hallitsee uusi poliittisten johtajien sukupolvi, joka ei pienessäkään määrässä ota päätöksissään huomioon Jumalaa.

 

2. Silloin julistetaan taivasta ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.” (2 Tim.4:3)

 

3. Tuolloin kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että anteeksisaamista ei voi olla ilman parannuksentekoa synnistä. (Luuk.13:3, 15:10, Ap.t.2:38)

 

4. Päivinä ennen Jeesuksen tuloa monet ovat täynnä pelastusiloa, vaikka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä (Joh.3:3-8).

 

5. Noina aikoina tulee olemaan paljon uskontoa ilman Pyhää Henkeä (2 Tim. 3:5).

 

6. Kristikunta elää ikään kuin ilman Kristusta. William Booth kiteyttää asian: ”Kristus ei ole siellä, missä veri ja tuli eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta." (Matt.10:33, Luuk.9:26, Luuk.12:49, 1 Kor.1:21-24, 1 Kor.2:2)

 

(Kuuden kohdan perässä olevat raamatunkohdat ovat minun lisäämiäni. Laitoin ne helpottamaan profetian koettelemista Raamatun tekstillä)


(Laajemmman kuvauksen William Boothin profetiasta ja elämästä sekä runsaasti tietoa myös muista samoja asioita käsittelevistä profetioista )

 

Mistäkö William Boothin profetia nousi juuri nyt mieleeni?

 

Seurasin televisiosta Helsingissä Narikkatorin kupeessa sijaitsevan Kampin kappelin vihkimistä. Väkeä oli paikalla runsaasti piispasta tavallisiin kaduntallaajiin. Puheita ja rukouksia kuultiin paljon. Yksi oli kuitenkin joukosta poissa. Hänen nimeään ei mainittu kertaakaan. Kirkon Herraksi ja seurakunnan pääksi sanottu Jeesus oli siivottu syrjään.

 

Jumalasta puhuttiin niin yleisellä ja väljällä tasolla, ettei oikein saanut tolkkua, minkä uskonnon jumalakäsityksestä oli kyse. Kappeliinkin mennään kuulemma lähinnä hiljentymään, rauhoittumaan ja kohtaamaan oma itsensä. Vihkitilaisuuden puheiden perusteella turistien vetonaulaksi jo nyt muodostunut kappeli vaikutti jonkinlaiselta kristillisellä uskonnollisuudella höystetyltä humanistisen ihmiskeskeisyyden ja uskontojen välisen dialogin temppeliltä.

 

Tuo ei suinkaan ole ainoa tapahtuma, joka kertoo William Boothin profetian toteutumisesta. Yhä enemmän kuulee julistusta ilman Jeesusta. Tarjolla on armoa ilman parannuksentekoa ja Jumalan rajatonta rakkautta ilman Jeesuksen sovitustyötä. Kulttuurikristillisyyttä ilman parannuksentekoa, Jeesuksen seuraamista ja hedelmän tuottamista.

 

Raamattu ilmaisee asiat toisin. Sen mukaan hienoimmatkaan Jumalalle kohdistetut rukoukset eivät ilman Jeesusta kohoa kappelin kattoa korkeammalle. Ilman Jeesusta me tosiaankin jäämme kohtaamaan vain oman itsemme, oman raadollisuutemme ja epätoivomme. Ja sen mitä siitä seuraa, kertovat aikamme masennus-, väkivalta- ja itsemurhatilastot.

 

Haalea kristillisyys vaikeuksissa?

 

Kirkkojen erotilastoja ja monelta taholta tulevia uutisia katsellessa syntyy vaikutelma "haalean kristillisyyden" (Ilm.3:15-16) kasvavista vaikeuksisa. Hengellisellä kentällä tilanne on kärjistymässä.

 

Jumalan kieltäjät käyvät entistä äänekkäämmiksi ja aggressiivisemmiksi. Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen ja Raamatun Jumalan sanaksi tunnustavat löytävät toisensa ja pitävät entistä enemmän yhtä jopa yli kirkkokuntien ja seurakuntien rajojen. Väliin jäävä suuri kulttuurikristittyjen ja tapakristittyjen joukko joutuu joko vetäytymään entistä näkymättömämmäksi tai valitsemaan puolensa.

 

Jeesus puhuu suolan muuttumisesta mauttomaksi (Luuk.14:32) . Mauton suola on elämään ja ympäristöön vaikuttamatonta uskonnollisuutta. Makunsa säilyttävä suola tekee jatkuvasti parannusta, pitää kiinni Jumalan sanasta ja pyrkii elämään sen mukaan. Eräs mainio opas tällaiseen opetuslapseuteen on tänä vuonna ilmestynyt . Erinomaisesti kirjoitetusta kirjsata kerrotaan Valintaoppaan sivuilla enemmän.

 

Ja miten kävi Jeesuksen vertauksessa makunsa menettäneelle suolalle, joka ei tee parannusta? Se joutui heitetyksi pois kasvattamaan uskostaan luopuneiden, seurakunnista eronneiden ja Jeesuksen tarjoaman pelastuksen hylänneiden tilastoja. 

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. (Joh.14:6)

 

”Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." (Ap.t.4:12)

 

-----------------

 

Löydät päivitetyn ja laajemman artikkelin William Boothin järkyttävän tarkasta profetiasta sekä myös muita kiinnostavia profetioita sekä niihin liittyvää.

 

Profetioita käsittelevän sarjan jaksot (Jo valmiiksi saamiini jaksoihin pääset linkkien kautta. Loput jaksot ovat vielä työn alla):

1. 

2. 

3. 

6. 

7. 

8. 

9. Kokoelma profetioita vuosien varrelta – varoituksia ja kehotuksia parannuksentekoon

11. Israeliin liittyvät profetiat

 

 

Myös suomalainen William Jokinen on jo yuli 60 vuotta sitten nähnyt hyvin terävästi tämän päivän kirkkojen ja seurakuntien tilanteen. Ohessa kolme poimintaa kyseiseltä sivulta.

Lisää hänen kuvitettuja ja raamatunlausein varustettuja ajatuksiaan löydän a.

---------

 

Yli kolmesataa pientä kaskua ja tarinaa löydät täältä

 



Kommentoi tätä kirjoitusta

Kommentit

21.12.2016 klo 11:57:21
Reijo kirjoittaa

Oikein kirjoitit, Marjut! Vaikka Raamattu kertoo juuri noin käyvän lopun aikoina, niin tavattoman surulliselta se silti tuntuu. Suotta ei Jeesus kehottanut omiaan valvomaan ja olemaan mukautumatta tämän maailman arvoihin ja vapaamielisiin Raamatun tulkintoihin menoon.



21.12.2016 klo 10:15:13
Marjut kirjoittaa

Tänä päivänä vapaissakin suunnissa valtaa vääristynyt suuntaus, eletään juuri niin kuin tässä profetiassa, "ei olla synnistä aralla tunnolla ja ei saarnata parannuksen tekoa synneistä", vaan opetetaan että niin kuin olisimme jo saavuttaneet Jumalan lupaukset tässä maallisessa ajassa vaikka lupaukset ovat tarkoitettu sitten vasta niitä kohtaan jotka kilvoittelevat ja pääsevät voittajana perille! Tämä johtaa siihen että parannuksen teko ja nöyrtyminen sivutetaan kokonaan ja eletään pöyhkeinä, ylpeinä (väärällä tavalla) ja väärällä tavalla omistetaan kaikki Jeesukselle! Ilman että pelastutaan ristin kautta ja uudestisynnytään ylhäältä. Jeesusta tuodaan alas ja Hänen Jumalallisuutta väheksytään. Meidät on kalliisti ostettu Jeesuksen verellä ristin kuoleman kautta, älkää pitäkö halpana ristin uhri työtä!



19.10.2016 klo 09:02:19
Jore kirjoittaa

Hyvä kirjoitus tästä asiasta. Raamattu sanoo, että Herran huoneesta eli kirkosta alkaa rappeutuminen. Ja on alkanut jo hyvää vauhtia. 1.3.2017 , kun samaa sukupuolta olevien vihkimis-asia on tapetilla...moni lähtee evl. kirkosta.



13.4.2016 klo 08:46:13
Admin kirjoittaa

Kiitos, Makke, mielenkiintoisesta linkistä. Olipa yllättävä kuvakooste oikeaa kättään takin tai paidan alla pitäneistä henkilöistä.
Mielestäni tämä ei vähennä William Boothin profetian arvoa eikä uskottavuutta. Syitä on kaksi:
- Jumala voi käyttää monenlaisia sanansaattajia. Hän käytti jopa Bileamin aasia sanomansa välittäjänä.
- Boothin profetiaa Raamatun ohjeen mukaan koeteltaessa voidaan havaita, että se on jo tähän mennessä toteutunut hätkähdyttävän tarkasti.
Reijo



12.4.2016 klo 18:22:46
Makke kirjoittaa

http://www.propheticexplorer.com/william_booth.aspx#.Vwzy_vmLS1s



23.12.2014 klo 02:41:02
eräs kirjoittaa

Kyllä on niin paljon paskan jauhantaa ja hapatusta kaikessa tänä päivänä.
Mite se oli "vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan". Tänä päivänä koko taikina on yhtä hapatusta enemmän kuin taikinaa. En tunne kovin Boothia, mutta taitaa näyt osua kohalleen näinä päivinä. Kenellä on pisara sitä kirkasta elämää sisimmässä mitä siinä kirkkaudessa on missä Elämän Herra ja tämän kaikkeuden luoja elää ja vaikuttaa.
Entä tämä ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden raamatun pänttääjien "te ette pääse taivasten valtakuntaan". Mitä Jeesus sanoo.. "ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra..taivasten valtakuntaan, vaan se joka teke taivaallisen Isän tahdon joka Jeesus itse on ihmisenä ilmestyneenä. Hän 100% Jumala (maailman kaikkeuden luoja) ja samalla 100% ihminen. Tämä on kristuksen salaisuus jotka harvat ymmärtää. Jumala on elänyt meidän syntisten elämän kaikkine piinoineen, ahdistuksineen, kiusauksineen tekemättä syntiä. Siis ihmisenä kaikkien niiden lainalaisuuksien alla missä mekin elämme ihmisenä, alttiina kaikelle pahan vaikutukselle ja houkutuksille ja viettelyksille. Hän tuntee meidän syntisen luontomme ja sen kaksi jakoisuuden (Joh.2:24-25).
Silti hän jostain syystä välittää meistä, mihin ei inhimillistä selitystä löydy. Me olemme Hänen luomistyönsä jonka jokin vihamies on tuhonnut tai pyrkii siihen kaikella olemassa olollaan ja vakaumuksellaan. Mikä järki tällaisessa pahuudessa on, ei siinä mitään järkeä olekaan, synti on hulluuden työ. Siihen osallisia mekin ihmisenä olemme. (Kirje Roomalaisille 3:10-12)



22.12.2014 klo 18:28:19
Ateisti. kirjoittaa

On kyllä jo niin paksua tämä. Eihän noissa ollut mitään järkeä. Tai missään himouskovien jutuissa.



6.12.2014 klo 00:44:51
kirjoittaa

Kovin yleisellä tasolla nuo "profetiat" liikkuvat. Yksikään noista kohdista ei ollut sellainen, joita hra Boothin aikaan ei olisi esiintynyt. Uskon, että melko hyvin nuo kaikki sopivat aikaan kuin aikaan, tulkitsijasta riippuen. (Lukekaa ajatuksella uudestaan ja miettikää vaikka 1800-luvun puoliväliä.)
Odotin jotain paljon paremmin nimenomaan tähän aikaan sopivaa.



5.12.2014 klo 21:05:36
uneksija kirjoittaa

Mielenkiintoista vaan on siinä sellainenkin pointti,että monet kirkosta eronneet uskovat Jumalaan vaan kirkko itsessään ei pidä kaikkia saman arvoisina. On olemassa pappeja, jotka seurakunnassaan hakevat vain omaa etuansa eivätkä välitä kirkon työntekijöistä ja jäsenistä samalla lailla kaikista. Jos haluaa kuulla Jumalan sanaa on kunnioitettava sen julistajaa. Jos tämä tunne puuttuu ei halua käydä kirkossa silloin kun tämä henkilö saarnaa jne. Ateisteja voi etsiä ihan yhtä lailla kirkon piiristä kuin sen ulkopuoleltakin. Rehellinen ihminen on sitä mitä on eikä esitä tai yritä hyötyä nk. hurskaudellaan. Jos ei halua ymmärtää yhteisön hyvää vaan etsii omaa etuaan niin ei ole halua maksaa yhtään euroa hänen palkastaan, etenkin kun omat tulot todella pienet.



4.12.2014 klo 11:43:13
Admin kirjoittaa

William Booth puhuu tasapuolisesti kristikunnasta nimeämättä mitään joukkoa erikseen.
Luterilaisen kirkon jäsenenä murehdin erityisesti niistä profetian asioista, joita olen huomannut oman joukkomme keskuudessa. Kaikki vastaavat kirkkokuntaan ja seurakuntaan katsomatta opetuksestaan ja toimistaan Jumalalle. Minun ei onneksi tarvitse ryhtyä muiden seurakuntien arviomieheksi.
Reijo



4.12.2014 klo 10:01:53
Sami Kero kirjoittaa

Kyllä tää 3. kohta rehottaa yhtä kauniisti hellareilla ja vapaarikollisillakin.. turha kivitellä kirkkoa..



6.3.2014 klo 10:06:18
juuli kirjoittaa

Ai toteutumassa?

Eiköhän tuo ole luterilaisen kirkon arkipäivää ollut jo monia vuosi. Silloin kuin valtio ja kirkko kulkevat käsikädessä ja valtio säätelee kirkon toimintaa eikä toisinpäin romuttavat kirkonopit, koska pitää opettaa sellaista uskonta mikä tekee ihmiselle hyvän olon ja tukee perinteitä. Toisaalta luterilaisella kirkolla on Raamattua pyhempiä kirjoja: Kirkkokäsikirja ja lakikirja. Itse erosin jo 15 vuotta sitten luterilaisesta, koska se ei edes itse usko siihen mitä opettaa.



3.3.2014 klo 12:00:59
kirjoittaa

Tämä kaikki on niin totta. Ihmiset ovat toinen toisiaan kohtaan,rakkaudettomia,itsekkäitä,toduuden vääristelijöitä,kaikkea mitä raamatussa luetellaan. Herra varjele,ettei parisuhde laki ,mene läpi eduskunnassa. Sillä suomi hankkisivaan, jumalan vihan niskaansa.Tässäkin asiassa,ihmiset poikkeavat jumalan laista.Väärä yritetään tehdä suoraksi.
t.uskova sisar



27.2.2014 klo 17:01:55
Unohdin kirjoittaa

Unohdin nimimerkkin varmaan äskeisetä kommentista. Jos se on asillinen niin voitko julkista sen Y:A:K
nmimerkillä?



27.2.2014 klo 09:13:32
maolka kirjoittaa

Todella selkeää sanomaa niin Boothin profetiassa kuin Reijon blogissa. Se on valitettavan totta ajassamme. Onneksi Sana Jeesus Kristus on sama eilen tänään ja iankaikkisesti. Hänen sovitustyötään ei mitätöidä välinpitämättömyydellä eikä vastustamisella. Jeesus on pelastaja heillekin jotka tänään vielä vastustavat Häntä tietoisesti tai tietämättään. Voi niitä jotka sanoillaan vetää päällensä tuomion, vaikka parannuksen teon kautta saatava armo on tarjolla jokaiselle joka uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana ja iankaikkisen elämän antajana.



26.2.2014 klo 21:29:29
Måns Friberg kirjoittaa

"Joka ei uudestisynny ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa..." Uudestisyntyneessä ihmisessä vaikuttaa Jumalan Henki, joka aikaansaa parannusta, rakkautta, hyviä tekoja...Viimeisinä aikoina jyvät ja akanat erotetaan..."Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa..." Tämä Boothin profetia
on hämmästyttävä kuvaus aikamme hengellisestä tilasta, siis valvokaa, sillä ette tiedä, minä hetkenä Herramma tulee..."



26.2.2014 klo 13:55:00
mikki kirjoittaa

vapaamuurareiden yksi tavoitteista on poistaa Jeesus-nimi maailmasta,kts vapaamuurarit ja g-kirjain..



6.2.2014 klo 11:50:04
SLS kirjoittaa

Nämä edellä luetut merkit ovat jo hyvin nähtävissä. On kaunista ja komeaa musiikkia ja lauluja, mutta ilman mitään sanomaa Jeesuksen sovitustyöstä ja elämästä Jumalan yhteydessä Jeesuksen kanssa.



3.2.2014 klo 18:38:36
JKM kirjoittaa

Nykyaikana ovat kristinuskoon liittyvät ihmiset - ne, jotka itsestään meteliä pitävät - jakautuneet karkeasti ottaen kahteen leiriin: huiskajiin ja hurmoshenkisiin, jotka etsivät tunnekokekemuksia ja hengellistä humalaa ja sitten niihin, jotka säälittävän aggressiivisessa sanan vääntelyn halussaan pyrkivät tekemään varsinkin evankelisluterilaisesta kirkosta oman mielensä mukaisen ja saada sille kirkon siunauksen.

Hiljaiset uskovat ovat ahkeria rukoilijoita, lahjoittajia, evankelioijia ja lähimmäisiä. Taitaa vaan heitä olla yhä vähemmän vai johtuneeko siitä, ettei heitä näy.

Totta on, ettei puhe Jeesuksesta ja hänen verensä kautta tapahtuneesta sovitustyöstä ole kovin suuressa kurssissa. On totta, että on helpompi puhua Luojasta, korkeammasta voimasta, paimenesta ja enkeleistä yms. Totta on myös, että jokaisen ihmisen kuva Jumalasta ja Kolmiýhteydestä on erilainen, mutta ilman Pyhän Hengen avartavaa ja kirkastavaa vaikutusta Jumalan sana jää tyhjäksi ymmärryksessämme ja elämässämme. En todellakaan tee pilkkaa, mutta ihmettelen miksi puhutaan parantumisen ihmeistä yms., mutta vähemmän siitä, että juuri Pyhä Henki synnyttää uskon ja pitää sitä yllä, ihan ilman suurempaa huiskamistakin.

Olisikohan niin, että ihmiset, aivan oikein, rukoilevat herätystä. Mutta on vaikea uskoa lopultakaan sitä, ettei herätyksen tuulet ole ihmisten käskettäväissa ja etteivät ne kestä hengissäkään ihmisten kesken. Herätysten keskellä olevien saarnamiesten on vaikeaa kestää painetta ja sitä, että osa myötäjuoksijoista painaa tai nostaa heitä.

Jos suola on käynyt mauttomaksi, on jokaisen ja ihan omassa hiljaisuudessaan, pyydettävä johdatusta elämään ja kohtaamiseen kaikkien - uskovien ja ei-uskovien kanssa. On myös huomattava se tärkeä huomio, että
Kolmiyhteinen Jumala antaa sanat joka tilanteeseen ja joskus on vaiettavakin. On ymmärrettävä, että joskus on vain kuunneltava täysin hengellisesti rikki ja siitä syystä jopa aggressiivisessa tilassa olevia tai niitä, jotka purkavat uskonnollista höyryään ulos.



31.1.2014 klo 08:19:14
mie kirjoittaa

Mitä ihmeen maailmanloppua täällä kirjoitellaan? Jeesuksen tuleminen: mitä se tarkoittaa? Jeesushan on läsnä siitä alkaen kun hän eli ja kuoli.



21.1.2014 klo 16:35:35
Pitkä matka tällä tiellä kirjoittaa

Profetia on oikeaan osuva. Olen huomannut, että joitain ihmisiä kartetan, jos tiedetään heillä olevan tämän lahjan. Sitten odotetaan Jumalaa. Ja herätystä. Pitää olla tekemisen meininki Vielä esiintyy salaista syrjintää niitä kohtaan, jotka vielä kuuluvat luetrilaiseen kirkkoon. Itse käyn siellä, missä eri seurakuntiin kuuluvat ovat kolla.Jeesushan sanoo tulemisensa ajasta: löytäneeköhän uskoa maan päältä. Kun karismaattisuus ilmeni maassamme, oli paljon ylistystä. En pidä enää väkisin ylistämisestä, mutta jos annamme kunnian Jumalalle, Hän voi puhua nykyäänkin. Mutta lahjojen etsiminen ei ole pääasia, vaan Kristus! Hyvä me, hyvä, kristityt!



10.1.2014 klo 12:08:15
hely kirjoittaa

onpa kummallista kun juuri viime yönä näin unta että oli tullut maainlmanloppu,oli vain vettä ei muuta,olen kirkossa aktiivinen ja olen huomannut täällä Ruotsissa että Jeesusksesta puhutaan vähemmän,puhutaan vain Jumalasta.



28.12.2013 klo 15:56:26
Kille kirjoittaa

Maailmanloppu koska tulee? Sehän on jotain näin, Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen 1000 vuotta. Että aikaa on vielä. Jeesuksen toinen tuleminen on hyvin lähellä, maailma on jo siinä mallissa.



15.12.2013 klo 11:16:14
armosta pelastettu kirjoittaa

Nimi yli kaikien on jeesus ei mailmasa kauneipaa



11.12.2013 klo 15:10:34
Marjut kirjoittaa

Jeesus ihana nimi ainut pelastajamme. Profetia pitää paikkaansa ja Raamattukin sen todistaa lopunajoista. Olin muutama vuosi sitten Egyptissä kun siellä alkoi mellakat ja Pyhä Henki puhui minulle ja sain Raamatusta paikan lopunajoista, että kansa käy kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan. Tankit vyöryivät tiellä ja jotenkin ensimmäistä kertaa hädässä ollessani sodan keskellä kiitin sydän huutaen Jumalaa siitä että olen Hänen poikansa oma Jeesuksen verellä pesty. Rukoillaan Suomen puolesta polvirukous, että suomalaiset oppisivat tuntemaan verellä pestyn Karitsan.Ja myös uskomattomien omaistemme ja sukulaisten puolesta Jeesuksen kallisarvoisessa nimessä. Amen



9.12.2013 klo 19:09:42
Ellu kirjoittaa

Kuka meistä tietää milloin maailman loppu tulee,kun ei taivaan enkelitkään sitä tiedä



6.12.2013 klo 09:25:57
Nuarimiäs kirjoittaa

Hyvä kirjoitus. Olen jo aiemminkin tätä profetiaa lukenut ja tutkinut.
Itse uskon, että jopa monet Jeesukseen uskovat elävät nykyään väärässä armokäsityksessä.
Oon tavannut uskovia, jotka eivät tahdo tehdä parannusta synneistään, vaan vetoavat vain diihen että Jeesus kuoli syntien vuoksi, eli voidaan rauhassa elää synnissä.

Kunpa me ihmiset käännyttäis Raamatun tulkitsemisessakin Jeesuksen puoleen, eikä vain itse päätettäis mitä mikäkin tarkoittaa. Omalla järjellä saamme vain riitaa ja hajaannusta aikaiseksi.



5.12.2013 klo 20:32:51
Yrjö Kainulainen kirjoittaa

Seuraava artikkeli löytyi kanadansuomalaisten helluntailaisten julkaisemasta lehdestä, jonka nimeä en nyt muista. Erkki Ahonen on Vancouverin helluntaiseurakunnan saarnaaja (edesmenneen Eino O. Ahosen poika)


Azusa-kadun Hengen vuodatuksen ja herätyksen aikana vuonna 1906 kuultiin seuraava profetia, mikä oli osoitettu viimeisille päiville.

Viimeisinä päivinä tulee olemaan tässä suuressa helluntailiikkeessä tapahtumaan kolme asiaa:
Tulee olemaan liikaa voiman korostusta, mieluummin kuin vanhurskauden.
Tulee olemaan liikaa korostusta Jumalan ylistämiseen, Hänen, jota he eivät enää rukoile.
Tulee olemaan liikaa Hengen lahjojen korostusta – mieluummin kuin Kristuksen herrauden.

Yksipuolinen jonkun asian korostaminen vie aina herätysliikkeen sivuraiteelle. Jeesus antoi lujan määräyksen lähetyskäskyssään:
”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.” Jeesus käski pitämään kaikki, ei jotain osa-aluetta. Jumalan kansan tulee erityisesti rukoilla, että meidän aikamme saisi kuulla koko totuuden.

Erkki Ahonen



5.12.2013 klo 20:30:22
erkkis kirjoittaa

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



5.12.2013 klo 08:47:13
Outi Valo kirjoittaa

Kyllä Boothin profetia kuvaa juuri meidän aikaamme. Näin Jeesuskin sitä kuvasi. Jeesus vielä lisäsi, että lopunajan ihmisiltä puuttuu rakkaus; rakkaus Jumalaan ja lähimmäisiin, se näkyy myös lainsäätäjien asenteissa. Uskovien pilkka on kovempaa, ja monissa maissa uskovia tapetaan. Nykyajan Jumala on mammona. Toki näitä piirteitä on ollut aina, mutta nyt se valtaa ilmapiirin. Lapsenlapseni sanovat, että "se ja se päiväkotikaveri ei usko Jumalaan..." Se heijastaa ajassamme yhä lisääntyvää jumalakielteisyyttä. Monet muutkin raamatun ennustamat merkit ovat näkyvissä, ja ehkä tärkein niistä on Israel. "Katsokaa viikunapuuta; kun se puhkeaa kukkaan, niin kesä on lähellä". Äitini sanoi, että kukkaan puhkeaminen tarkoittaa keihästymistä, sillä viikunapuuhun tulee piikit. Aseet? Miten on? Jeesus sanoo vielä: "Kun nämä merkit näkyvät,nostakaa päänne, sillä minä tulen pian!"



5.12.2013 klo 08:41:56
Maarit Hodju kirjoittaa

Erittäin hyvä kirjoitus ja ajankohtainen.



5.12.2013 klo 07:55:45
Petri Kauhanen kirjoittaa

Kyllä William Boothin profetia on osuva kuvaus ajasta jossa elämme. Meillä on nyt seurakunnissamme kristinusko ilman armoa ja totuutta.Tähän ainoa lääke on herätys.



1.8.2013 klo 18:01:19
Mies Idästä kirjoittaa

Erittäin hyvin aikaa kuvaavaa profetiaa ,joka osuu nyt kirjaimelleen Suomenkin kirkoissa .Herran tulo on lähellä ,Se on puheella ja näyllä myös tännekkin ilmoitettu.Viimeinen sukupolvi on jo maan päällä.



23.1.2013 klo 10:57:45
Anne Lindell kirjoittaa

Kiitos Reijo tästä artikkelista.

Lukiessani erään uskonveljeni sähköpostikirjettä, niin siinä samalla Jumala antoi minulle ensin näyn ja sitten hyvin vahvan ja tiiviin tiedonsanan. Tässä hieman poimintoja ko. tekstistä, joka löytyy kokonaisuudessan "Elä ihmeessä"-blogiltani: http://taivas-ihme-blogi-annelindell.blogspot.com

Näin oljista rakennetun talon, ja kuulin Hengessä sanottavan: ”Rakentakaa seurakuntanne oljista ... ei tiilistä!”. Tämäpä oli outoa, ajattelin .. tuo kuullosti suorastaan absuurdilta. Pyysin Jumalaa selventämään, koska mieleeni tuli ainoastaan lastensatu pahasta sudesta ja kolmesta pienestä possusta, jotka rakensivat kukin itselleen talon eri materiaaleista, ja oljista rakennetun talon Paha-Susi puhalsi kevyesti kumoon. Vastaus tuli Hengessä minulle niin voimallisena tiedonsanana, että minun oli joutuin kirjoitettava se sanasta sanaan ylös. ... Kysyin Jumalalta tätäkö tarkoitat? Haluatko, että tuon uuden seurakunnan, josta tuo veli sähköpostissaan kertoi, tulisi olla yhtä heikko kuin oljista rakennettu talo? ... "Seurakunnan tulee olla niin kuin olkitalo; niin läpinäkyvä, että valoni ja Henkeni pääsee sinne aivan joka raosta sisään, ja koskettaa jokaista sisällä olevaa ...jne, jne....

Lue lisää blogiltani. Jotain on pahasti vialla kirkoissa ja seurakunnissa ... pahasti pielessä.

Terv, Rakkaudella Anne sisarenne Jeesuksessa kristuksessa

PS. Mulle voi soittaa 050 5925131 ... no, broblem.





9.1.2013 klo 14:28:21
nuppi kirjoittaa

Aika yleistä profetoimista. Todella laajoja aiheita mitkä on itsestäänselvyyksiä ja helppo "profetoida" jo silloin 1900-luvun alussa, mitä tulee tapahtumaan ennen kristuksen tulemista. Kaikkihan nämä kohdat ilmoitetaan raamatussa? Odotin jotain maata mullistavaa profetiaa, mutta kun luin tekstisi, olin, että mikä tässä nyt se profetia on. Nuita asioita on paatostettu erittäin kauan ja kaikki kohdat olivat tuttuja jo ennen lukemista.

Kukaan ei voi tietää milloin Jeesus tulee takaisin, eikä pelkoa kannata lietsoa profetioilla, joissa kerrotaan miten lähellä on lopunajat. Lopunaikojen lähellä ollaan oltu viimeiset 2000-vuotta.

Keskittykää olennaiseen, älkää turhanpäiväiseen.



9.1.2013 klo 10:35:18
profetos kirjoittaa

Profetian ennusmerkkejä on ollut jo 2000 vuotta eri yhteyksissä, väärää julkisuuden tavoittelua ja oman itsensä esille nostamista tämäkin kirjoitus.



7.1.2013 klo 17:37:25
Mää vaa kirjoittaa

Totta joka sana.

Raamatun mukainen oppi on oikea, jos kerran kristittyjä ollaan !



26.7.2012 klo 16:08:02
Janoava kirjoittaa

Kiitos tästä kirjoituksesta. Elämme päiviä, joista William Booth profetoi.



23.6.2012 klo 10:50:36
Lopun aika kirjoittaa

Euroopan Jumala on nyt RAHA - EURO. Sille pitää uhrata kaikki.



21.6.2012 klo 15:52:13
viola kirjoittaa

Kiitos tästä kirjoituksestasi. Asia on juuri niin kuin sanoit ja tuo profetia on todellakin totta, tässä ajassa elämme. Ei ole muuta tietä pelastukseen , kuin Jeesus ja hänen ristinsovitus, meidän syntisten puolesta.



18.6.2012 klo 08:11:49
Reijo Telaranta kirjoittaa

Kiitos kommenteistasi. Luettuani ne kirjoitin tekstiini vielä yhden kappaleen hengellisen kentän jakautumisesta kylmiin, haaleisiin ja kuumiin (Ilm.3:15-16). Vanhemmassa käännöksessä puhutaan kylmistä, penseistä ja palavista. Uudemmassa kylmistä haaleista ja kuumista. Molemmat kertovat asian hyvin havainnollisesti.

Jeesuksella on vain yksi maailmanlaajuinen seurakunta. Siihen kuuluvat yli seurakuntien ja kirkkokuntien rajojen kaikki hänet Vapahtajakseen ja ainoaksi Pelastajakseen tunnustavat Jumalan lapset.

Paikallisia kirkkoja ja seurakuntia toki myös tarvitaan hengellisiksi kodeiksi ja kasvupaikoiksi, mutta pelastukseen on vain yksi tie, Jeesus Kristus, ja se tie on kaikille yksi ja yhteinen. Siksi kristityt ovat alkaneet pitää yhä enemmän yhtä, vierailla toistensa tilaisuuksissa ja ehtoollispöydissä sekä järjestää yhteisiä tilaisuuksia. Missio Järvenpää, josta näillä sivuilla paljon kerrotaan, on syntynyt eräänä tällaisena vapaamuotoisena yhteyden liikkeenä.

Pyhä Henki toimii yli seurakuntien ja kirkkokuntien rajojen ja jakaa lahjojaan kaikkialla, missä Jeesusta tunnustetaan ja Jumalan sana pidetään arvossaan. Hän on rakkauden, yhteyden ja Kristuksen maailmanlaajuisen seurakunnan rakentamisen ja varustamisen Henki.




17.6.2012 klo 20:00:18
jali kirjoittaa

Luojan Pyhä Henki toimii esim. luterilaisessa kirkossa, ev.lut. kirkossa on karismaatikkoja ihan kuten helluntaiseurakunnissakin, sama Pyhä Henki, mutta luterilaiset ja helluntalaiset eivät pysty joka sunnuntai edes pitämään yhteisiä jumalanpalveksia ollenkaan kuin vain joskus on joku tilaisuus, mutta mitään säännöllistä ei ole, mutta miten me käsitämme sen että karismaatikkoja onkin molemmissa kirkoissa ja heillä on Pyhän Hengen antamia lahjoja, Pirkko Jalovaara rukoilee sairaitten puolesta jossain ev.lut. kirkossa ja ihmiset kaatuvat kuten helluntasaarnaaja Niilo Yli-Vainion kokouksissa, Pyhä Henkihän tässä on vaikuttamassa molemissa tailaisuuksissa, jali kristitty



17.6.2012 klo 19:53:29
jali kirjoittaa

nykyaikana on niin paljon monia mielipiteitäkin kristikunnassa että on parasta että itse luo oman mielipiteen lukemalla Raamattua, toinen sanoo toista ja toinen toista kristikunnassa, minä ainakin otan itse selvää mitä Raamatussa sanotaan, Pyhä Henki esiintyy monissa kirkkokunnissa kun on esim. karismaatikkoja joilla on armolahjojakin mutta ihmiset eivät pysty olemaan samassa kirkkossa jäseninä, sen sijaan Pyhä Henki pystyy olemaan jali kristitty





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin