Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

Jacques B. Doukhan: Kaksi todistajaa

Jacques B. Doukhan

Kaksi todistajaa, Israel ja seurakunta saman Jumalan puolesta

TV7 Kustannus, 98 sivua

 

Kristittyjen keskuudessa on kirkkokunnasta ja seurakunnasta riippumatta lisääntynyt kiinnostus kristinuskon juuria kohtaan. Mitä merkitsee se, että Abraham, Iisak, Jaakob ja kaikki Vanhan testamentin profeetat olivat juutalaisia? Miten meidän tulisi lukea Raamattua, jonka ovat kirjoittaneet käytännöllisesti katsoen kokonaan juutalaiset? Jeesus oli juutalainen, samoin kaikki apostolit ja juutalaisista koostui myös ensimmäinen kristillinen seurakunta.

 

Jacques B. Doukhanin kirja ”Kaksi todistajaa, Israel ja seurakunta puhuvat saman Jumalan puolesta” on erinomainen opas lähestyttäessä edellä olleita kysymyksiä. Vaikka olen mm. TV7 Kirja ohjelman takia lukenut valtavan määrän kristittyjen ja juutalaisten suhdetta käsitteleviä kirjoja, niin tästä kirjasta löysin tavattoman määrän aivan uutta ja samalla tärkeää asiaa.

 

Juutalaisilla ja kristillisellä pakanakansoista muodostuneella seurakunnalla on paljon enemmän yhteistä kuin mitä osaamme aavistaakaan. Eikä kyse ole vain jostain kaukaisesta ”mukava tietää” –sukulaisuudesta. Jumalalla on pelastussuunnitelmassaan molemmille oma tärkeä tehtävänsä. Kummallakin on tätä varten omat vahvuutensa. Kun ne saadaan toimimaan yhdessä, evankeliumin leviämiseen tulee aivan uutta vauhtia.

 

Silmiä avaava, tärkeää tietoa tarjoava ja sellaisena todella suositeltava kirja!





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin