Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

David Yonggi Cho: Siunattuja jo syntyessämme

David Yonggi Cho

Siunattuja jo syntyessämme

Kuva ja Sana, 159 sivua

 

”Tänä päivänä ihmiset elävät ihmiskeskeisyyden metsässä tai ovat hukkumassa tieteellisen ajattelun ja inhimillisen järkeilyn suohon.” Näin jykevällä ja ajankohtaisella tavalla alkaa Etelä-Korean lähes miljoonan jäsenen seurakunnan perustajan ja sitä pitkään johtaneen Yonggi Chon kirja ”Siunattuja jo syntyessämme”.

 

Kirja on kirjoitettu kristityille. Siinä mielessä se muistuttaa Paavalin seurakunnille kirjoittamia kirjeitä, joita me voimme Raamatusta lukea. Yonggi Cho käsittelee kirjassaan uskomme kaikkein keskeisimpiä kysymyksiä hyvin selkeällä ja rohkaisevalla tavalla. Hän muistuttaa meitä Pyhän Hengen merkityksestä sekä innostaa jokaista uskovaa ottamaan rukouksen väkeväksi aseeksi taistelussa maailman lisääntyvää pimeyttä vastaan. Yonggi Cho sanoo, että vastoinkäymisetkin tulisi nähdä myönteisesti, sillä niiden kautta Jumala vie meitä kohti yhä suurempaa luottamusta hänen mahdollisuuksiinsa.

 

Täydellinen antautuminen Jumalan käyttöön, nöyrtyminen hänen väkevän kätensä alle ja kuuliaisuus Jumalan sanalle vaativat päivittäistä parannuksentekoa. Ilman niitä uskosta tulee vain kulttuurikristillisyyttä, elämän ohut kuorrutus, jolla ei ole todellista vaikutusta arvoihimme ja valintoihimme.

 

Kirjan sanoma on ainakin lännen ja pohjoisen kirjoissa juuri nyt ajankohtaisempi ja tärkeämpi kuin vuonna 1993, jolloin Yonggi Cho sen kirjoitti. Kaiken liberaaliteologian ja humanismin kuohunnan keskellä kirjan kääntäminen ja julkaiseminen suomeksi on ollut erittäin perusteltu ja tarpeellinen teko.





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin