Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

Colin Urquhart: Suuri ilmestys, Kristus sinussa kirkkauden toivo

Colin Urquhart

Suuri ilmestys, Kristus sinussa, kirkkauden toivo

Helmi Media, 132 sivua

 

Nämä kolme raamatunkohtaa ovat useimmille uskoville varmasti tuttuja:

 

”Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.” (Kol.1:27)

 

” Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa” (Kol.3:3)

 

”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä” (Joh.15:4)

 

Mikä näitä kolmea raamatunkohtaa yhdistää? Vastauksen antaa Colin Urquhartin kirja ” Suuri ilmestys, Kristus sinussa, kirkkauden toivo”. Kirja kehottaa jokaista Jeesuksen seuraajaan luottamaan rohkeasti Jumalan lupauksiin. ”Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa”. Kaikki entinen on poissa. Muutos on yhtä peruuttamaton kuin Jeesuksen seuraajia vainonneen hurskaan fariseuksen Saulus Tarsolaisen kääntymisessä ristiinnaulitun ja ylösnousseen Jeesuksen intohimoiseksi julistajaksi.

 

Urquart sanoo, että me saamme lopettaa epätoivoisen itsemme parantelun. Sen sijalle hän ehdottaa täydellistä antautumista Jeesukselle ja hänen elämälleen meissä. Kyse ei ole edes kumppanuudesta, jossa rukoilemme: ”Herra, auta minua tekemään se tai tämä.” Kyse on paljon enemmästä, rukouksesta, jossa me toteamme: ”Herra, minä en pysty siihen, mutta sinä pystyt tekään sen minussa ja minun kauttani.”

 

Kirjasta ”Suuri ilmestys” näkyy Colin Urquhart’in 45 vuoden kokemus seurakunnanjohtajana ja kansainvälisesti tunnettuna julistajana. Teksti on samaan aikaan hyvin selkeää ja nöyrää. Monimutkaisten teologisten rakenteiden ja selviytymismenetelmien tilanne kirja tarjoaa hyvin käytännöllisellä tavalla ja asiansa Raamatun sanalla perustellen lukijalle uskomme keskeisintä asiaa, elämää, jossa Jeesuksen tulee kasvaa, mutta meidän itsemme vähetä.





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin