Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

Bill Johnson: Maan päällä niin kuin taivaassa

Bill Johnson

Maan päällä niin kuin taivaassa, Käytännön opas ihmeiden täyttämään elämään

TV7 Kustannus, 210 sivua

 

Bill Johnson on pastori jo viidennessä sukupolvessa. Hän palvelee Kaliforniassa Bethel-seurakunnan vanhempana pastorina. Tämän lisäksi Bill Johnson tekee yhteistyötä monien muiden seurakuntien kanssa sekä on tullut monissa maissa tutuksi tv-ohjelmistaan. Parantumiset sekä muut ihmeet ja merkit, jotka Raamatun mukaan vahvistavat julistetun sanan, ovat läsnä hänen toiminnassaan.

 

Kirjan ”Maan päällä niin kuin taivaassa” takakannessa on Jumalan väkevästi käyttämän Heidi Bakerin sanat: ”Jokaisen, joka haluaa vaeltaa päivittäin Pyhän Hengen yliluonnollisessa todellisuudessa, pitäisi lukea tämä kirja.”  Suosituksella on painoa, sillä Heidi Bakerin oma elämä monine yliluonnollisine ihmeineen on väkevä todistus Pyhän Hengen merkityksestä ja voimasta. Heidi Bakerin kirjaan ”Kaikki on mahdollista, kun rakastaa teoilla” voit tutustua tämän . 

 

Jos uskot, että sairaiden paranemiset ja demonisten voimien ulosajamiset olivat ehkä totta apostolien aikana mutta eivät enää meidän maailmassamme, voit varautua kirjan parissa melkoisiin yllätyksiin. Lukiessasi kerrotuista yliluonnollisista asioista sinulle jää itse asiassa vain kaksi vaihtoehtoa: joko uskot kirjoittajan ja kirjassa esiintyvien kymmenien ihmisten puhuvan totta, tai kieltäydyt uskomasta sanaakaan.  Vaikka valitsisit jälkimmäisen vaihtoehdon, niin sinun kannattaa lukea tämä kirja kannesta kanteen. Sen tapa käsitellä yliluonnollisia asioita luonnollisella ja kiihkottomalla tavalla pystyy tarjoamaan paatuneimmallekin epäilijälle jotain sellaista, jolla voi olla tärkeä ja uutta luova vaikutus hänen elämässään.

 

Sellaiselle, joka jo rukoilee sairaiden puolesta, on ehkä itse kokenut ihmeellisen parantumisen tai on aktiivisesti mukana armolahjojen käytössä, kirja tarjoaa hyvää opetusta ja rohkaisua. Näistä Apostolien teoissa kerrotuista luonnollisella tavalla yliluonnollisista asioista (vielä) osattomalle kirja synnyttää varmasti kysymysten lisäksi syvältä nousevan kaipuun päästä lähemmäksi Jeesusta sekä hänen meille lähettämän Pyhän Hengen opastettavaksi.

 

Kysymys ei ole joistain rukoilemisen tekniikoista eikä juuri oikeiden sanamuotojen käytöstä, ennen kuin Jumala vastaa rukouksiimme ja ihmeellisiä asioita alkaa tapahtua. Kyse on jostain paljon yksinkertaisemmasta, jatkuvasta parannuksenteosta, Sanassa pysymisestä ja koko oman elämän antamisesta Pyhän Hengen ohjaukseen ja käyttöön.





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin