Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

Anne Huhtala: Hengessä palavat

Anne Huhtala

Hengessä palavat

MissioMusic, 2013

 

Erään tilaisuuden rukouspalvelussa saarnamies kysyi Anne Huhtalalta. ”Niin, mitä sinä tahdot Jeesukselta?” Pyhän Hengen ohjaamana Anne vastasi haluavansa antaa elämänsä kokonaan Jeesukselle.

 

Kirjassaan Anne kertoo, miten häneltä tuossa rukoushetkessä katkesivat kaikki siteet entisen elämään ja henkivaltoihin, joista hän ei ollut aiemmin ollut edes tietoinen. Ja jatkoa seurasi. Hän sai ottaa vastaan armolahjoja, ryhtyi puhumaan kielillä ja löysi oman palvelupaikkansa Turun Martinkirkossa kokoontuvasta Tuula Ekbonin luotsaamasta karismaattisesta Ilpoistenpiiristä. Sen lisäksi Anne on saanut palvella Herraansa yli seurakuntarajojen Härmälän seurakunnan nuorten ylistysryhmän vetäjänä sekä monissa muissa tehtävissä ylistäjänä ja sananviejänä.

 

 ”On aika herätellä nukkuvaa seurakuntaa”, Anne Huhtala sanoo. Hän korostaa rukouksen ja valvomisen tärkeyttä niin jokaisen kristityn kuin seurakuntienkin elämässä. ”Valvominen on aktiivisen rukouselämän ylläpitämistä ja Sanan opiskelua ja sisäistämistä”, Anne kiteyttää.

 

Hengessä palaviksi sisällöltään elävä ja ajankohtainen mutta ulkoasultaan turhan vaatimaton kirja määrittelee hengellistä tilaansa valvovat Kristuksen seuraajat, jotka saavat voiman ja viisauden Pyhältä Hengeltä. Runsaista raamatunjakeista huolimatta kirja ei kohtaa lukijaansa saarnatuolin korkeudesta tai puhujanpulpetin takaa. Tekstissä kulkee koko ajan mukana Anne Huhtalan oma Pyhän Hengen ohjauksessa löytynyt uskon polku palvelutehtävineen. Tässä mielessä kirja poikkeaa merkittävästi teoksista, joiden keskeinen anti rajoittuu oman hengellisen elämänkaaren ja siinä tapahtuneiden suurten muutosten kertomiseen. Tässä kirjassa omat kokemukset, oman elämän kautta todistaminen on kuin turvallinen punainen lanka, joka sitoo hengellisen opetuksen, hyvin löydetyt havainnollistamiset, arjen esimerkit ja selkeän julistuksen eheäksi kokonaisuudeksi.

 

Kovin pitkälle kirjaa ei tarvitse lukea, kun jo käy selville, mitä ovat Anne Huhtalan keskeiset viestit. Niitä ovat huoli maailmaan mukautuneiden seurakuntien voimattomuus, kristittyjen eriseuraisuus, Jeesuksen palauttaminen kaiken keskipisteeksi, Pyhän Hengen voiman välttämättömyys sekä rukouksen, valvomisen ja ylistykset tärkeys. Kirjan viimeisissä luvuissa puhutaan aina tarjolla olevasta uudelleen alkamisen mahdollisuudesta, seurakunnassa palvelemisesta, kilvoittelusta, valvomisesta ja pian tapahtuvasta Jeesuksen tulemisesta noutamaan omansa. On aika valmistautua Herran paluuseen, seurakunnan ottamiseen ylös ja Karitsan hääateriaan.





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin