Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

Pekka Simojoki: Joka päivä joka hetki

Pekka Simojoki

Joka päivä joka hetki

Minerva, 46 sivua

 

Teologian maisteri Pekka Simojoki tunnetaan hengellisistä lauluistaan. Hän on syntynyt Kemissä mutta viettänyt lapsuutensa Afrikassa lähetystyöntekijöiden perheessä. 

 

Pekka Simojoen lauluja on kertynyt huikea määrä, kaikkiaan noin 600. Esimerkiksi nykyisessä virsikirjassa on viisi hänen säveltämäänsä virttä. Hän on myös perustanut Exit-yhtyeen sekä Jakaranda- ja EtCetera -kuorot.

 

Kirjansa ”Joka päivä, joka hetki” saatesanoissa Pekka Simojoki kertoo, miten joskus elämän ohikiitävä hetki tarttuu kynän kärkeen, siveltimen piirtoon tai kitaran kieliin. Sellainen hetki jää taiteilijan tallentamana elämään meidän keskellämme runona, lauluna tai maalauksena.

 

Kirja on syntynyt kahden sukupolven yhteistyönä. Pekka Simojoen mainitsemat ohikiitävät hetket on siinä ikuistettu sanoina, sävelinä ja herkkinä akvarelleina. Teksti on Pekka Simojoen. Kaunis kuvitus on hänen äitinsä Aila Simojoen siveltimestä.

 

Sanoitukset, joita olemme tottuneet kuulemaan laulettuina ja taitavasti sovitetun säestyksen kera, avautuvat kirjan sivuilta luettuina luontevina.  Kirjassa ihmetellään Jumalan luomistyön suuruutta, ihmisen pienuutta ja sitä turvallista siltaa, jonka usko rakentaa näiden kahden välille. Yön ja roudan maasta nousee uutta elämää. Jäätyneet virrat sulavat ja toivo virtaa väkevänä saaden sielujen autiomaat viheriöimään.

 

Ja juuri tällaisia tulevaisuuden ja toivon näköaloja meidän ahtaalle ajettu aikamme tarvitsee.



Kommentoi tätä kirjoitusta

Kommentit

7.6.2011 klo 17:17:25
Mark / Australia kirjoittaa

Hello, olen mielenkiinnolla seurannut uskovaisten kanavaa suomesta ,ja mnun kay saaliksi suomen kansaa ,silla on vaikea uskoa etta 2011 siella ollaan viela todella pinnallisia uskon asioissa . Jumala ei ole antanut kenellekaan kielillapuhumisen lahjaa ,ja siella puhutaan vain etta miten israilista pitaa pitaa hyvaa huolta !!!!!!Me olemme rukoilleet etta Jumala antaa teille pyhaa henkea sinne suomeen ja etta Han aukaisee silmanne nakemaan etta mita uskonto on!! Jumala ja Jeesus on meidan mukana jokaisella askeleella jonka otamme ja jokaisessa tehtavassa jota teemme ja jokaisessa suhteessa toiseen ihmiseen ja ystavaan. Siella kay paljon ulkomailta ihmisia puhumassa mika on teidan tilanne ,mutta ??????
Mina olen onnellinen mies silla jos Jumala ei johdattanut minua austraaliaan niin en olisi koskaan tavoittanut Jumalan hyvyytta ja rakkautta ja enka koskaan olisi paassyt uskoon ,silla siella usko on niin pinnallinen ettei se ole mitenkaan mahdollista!!! Siella kirkossa luetaan etta :ja anna meille anteeksi meidan syntimme niinkuin mekin annamme niille jotka ovat meita vastaan rikkoneet ,ja kun kavelee kiron rappusia alas niin ystava sanoo heti etta en koskaan anna anteeksi hanelle silla han loukkasi minua niin paljon etten koskaan sita unohda!
Ja ette ymmarra etta siihen pysahtyy kaikki Jumalan rakkaus ja hyvyys koska Jumala ei anna meille anteeksi meidan syntejamme jos me ei annet anteeksi kaikille jotka meita vastaan rikkoneet !!!!



17.10.2010 klo 00:45:16
Pirkko Rantaneva kirjoittaa

Koskettava ja herkkä teos! Sanat koskettavat(ainakin minua) ja
kuvat ovat herkkiä,kauniita. Hyvä lahjakirja!





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin