Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

Michael Howard: Voittava rukous - Käytännön kokemuksia esirukoustyöstä

Michael Howard

Voittava rukous

KKJMK, 283 sivua

 

Michael Howardin ”Voittava rukous - Käytännön kokemuksia esirukoustyöstä” on ennättänyt Suomessa jo neljänteen painokseen, mikä kertoo paljon sen herättämästä kiinnostuksesta. Oma osansa painosmääriin on tietysti ollut myös Michael Howardin maahamme tekemillä vierailuilla puhetilaisuuksineen.

 

Kirjaa ”Voittava rukous” ei voi sanoa hartauskirjaksi tai teologiseksi tutkiskeluksi rukouksesta. Se ei liioin ammenna kirkkojen vuosisataisista aarrekammioista. ”Voittava” rukous on väkevä, ravisteleva ja meitä länsimaiden sisäsiisteiksi ja tahdikkaiksi koulittuja kristittyjä rukoustaisteluun haastava kirja. Samalla se on Michael Howardin palavasti kirjoitettu henkilökohtainen todistus rukouksen voimasta:

 

Jumala on. Jumala toimii. Pyhä Henki haluaa varustaa seurakunnan armolahjoillaan. Ihmeet ja merkit vahvistavat julistetun sanan. Eikä niin tapahdu vain Apostolien tekojen kertomuksissa. Kaikki se voi olla totta myös tänään, jos me vain kokosydämisesti Jeesuksen veren turvin antaudumme Jumalan käyttöön ja Hengen johdatettaviksi.



Kommentoi tätä kirjoitusta

Kommentit

18.10.2014 klo 00:09:47
Asko Pesola kirjoittaa

Tämä kirja ei ole teologinen tutkiskelu, mutta ihan varmasti kestää Raamatullista tarkastelua. Kylläpä tämä edellinen kirjoittaja nyt on kovasti loukkaantunut Howardiin, kun takuulla hän oli myös tämän toisenkin kirjan "vääristynyt evankeliumi" herjaavan kommentin takana. Lisäksi hän näyttää heittävän Howardista monenlaista omasta päästään tai jonkin yksittäisen saarnan yhdestä lauseesta rivien välistä revittyä omaa tulkintaa, joka on joko räikeää liioittelua tai useimmiten suoranaista valhetta. Olisipa mielenkiintoista tietää mistä tämä kirjoittaja on näin pahasti suuttunut Howardiin. Oletko mahdollisesti käynyt hänen sielunhoidossaan ja marssinut sieltä ulos, kun et ole pitänyt siitä mitä hän on käskenyt sinun tehdä? Tällaisia henkilöitä kuulemma on ollut yksi jos toinenkin. Ihmiset suuttuvat herkästi, kun joku paljastaa heidän kapinansa, katkeruutensa tai muun pimeyden. Niistä ei voi kuitenkaan vapautua pelkällä pään silittelyllä, vaan ainoastaan totuuden kautta tuoden asiat valkeuteen ja sen jälkeen tehden niistä parannusta.

Henkilökohtaisesti olen ollut tämän pastorin opetuksen alla kohta neljä vuotta enkä koko sinä aikana ole kuullut koskaan hänen väittävän mitään tuollaista mitä edellinen kirjoittaja väittää hänen sanoneen. Voin vakuuttaa, että Howard puhuu ainoastaan puhtainta totuutta ja on sääli, että ihmiset niin herkästi loukkaantuvat siihen. Oma elämäni on tämän neljän vuoden aikana kääntynyt täysin ylösalaisin ja olen rakastunut Herraan ihan uudella syvyydellä, vapautuen aikaisemmista ongelmistani ja puhdistaen elämääni koko ajan enemmän. Janoan Howardin opetuksia, koska janoan Kristusta ja koska näen selvästi opetusten olevan puhdasta Jumalan Sanaa haastaen minua puhdistautumaan, pyhittymään, vapautumaan ja rakastumaan Herraan yhä enemmän yksin Isän Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen kunniaksi. Saman elämää muuttavan todistuksen olen voinut nähdä jokaisessa joka on ottanut Howardin opetuksen vastaan eikä ole loukkaantunut siihen. En usko, että Pastori Howardia kiinnostaa tippaakaan se mitä ihmiset hänestä juoruavat netissä ja millaista valheellista panettelua hänestä levitellään, sillä häntä kiinnostaa vain ja ainoastaan Jumalan kunnia ja se, että Kristus tulee korotetuksi. "Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä."



15.9.2014 klo 06:47:52
MITÄ SE SIIS ON? kirjoittaa

Michael Howardin kirja
- ei ei ole hartauskirja
- se ei ole teologista tarkkailua kestävä opetus rukouksesta
- se ei liioin sisällä mitään kirkkohistoriassa koeteluksi tultua turvallista opetusta
Mitä se siis on:
- Palavasti kirjoitettu henkilökohtainen todistus
Se on siis yhden miehen subjektiivinen, omaan kokemuksen pohjautuva empiirinen seikkailukirja, jonka dokumentaarisen arvon vakuuttaa vain ja ainoastaan tuon profeetaksi itsensä koroittaneen miehen oma vakuuttava todistus.

Howard on - oman kertomuksensa perusteella - vakuuttunut siitä, että Jumala hänen kauttansa ja hänen rukoustensa tähden pelastaa Suomen venäläisten invaariolta. Hän kertoo olevansa "se voideltu Daavidin kaltainen mies" jonka Jumala on valinnut tähän tehtävään.

Jos joku haluaa lukea mielenkiintoisia seikkailuja, suosittelisin lämmöllä kirjaa Peukaloisen matka maailman ympäri. Selkeä satukirja on turvallisempi kuin Howardin kirjoittamat narsismin huuruiset tarut.



22.6.2009 klo 12:58:35
Karenina kirjoittaa

Järisyttävimpiä kirjoja, jonka olen koskaan lukenut.



18.6.2009 klo 16:56:56
orvokki kirjoittaa

Todella mahtavaa luettavaa.Tämä on kirja,josta opin paljon rukoukseen liittyviä asioita.Jos luet tämän kirjan,niin elämäsi muuttuu.





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin