Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

David Pawson: Raamattu avautuu

David Pawson

Raamattu avautuu

Vanha testamentti ja Uusi testamentti

TV7 Kustannus (2007 ja 2008), 604 + 456 sivua

 

Liikkuessani eri puolilla Suomea puhumassa tilaisuuksissa ja koulutustapahtumissa olen tuon tuosta törmännyt nimeen, jonka seurakuntien työntekijät tuntevat yllättävän huonosti mutta seurakuntalaiset sitäkin paremmin.

 

Tuo nimi on David Pawson. Hänen Raamattua käsittelevät ohjelmansa ovat TV7 katsojalistojen kärjessä. Lisäksi näitä syvällisestä Raamatun tuntemisesta viestittäviä ohjelmia on ostettu valtavat määrät dvd-tallenteina.

 

David Pawson ei ole vain lämmin sekä valtavasti tietävä luennoija ja televisioesiintyjä. Hän on myös ahkera kirjailija, joka on julkaissut suuren määrän kirjoja. Mittavin niistä taitaa jo ulkonaisilta mitoiltaankin olla tietoteos ”Unlocking the Bible”, suomennettuna ”Raamattu avautuu”. Kirja käy Raamatun läpi kannesta kanteen selittäen ja tapahtumien taustoja availlen. David Pawsonin järkälemäinen selitysteos on Suomessa julkaistu kahtena niteenä.

 

David Pawson osaa opettaa. Hän ei luennoi, ei kerro asiaansa oppineisuuden norsunluutorneista eikä keikaroi vierasperäisillä sanoilla. Niin katsoja kuin lukijakin tuntee hänen seurassaan saaneensa rinnalleen ystävän, joka lempeästi mutta samalla syvällisesti kertoo Raamatun tekstien taustoista, syvemmästä sisällöstä ja tärkeistä kokonaisuuksista. Ja mikä parasta, David Pawson on henkilökohtaisesti sitoutunut evankeliumin asialle, Raamatun sanaan ja Jeesuksen Kristuksen seuraamiseen. Niinpä hänen opetuksensa puhuttelee kuulijaa ja myös lukijaa sekä järjen että sydämen tasolla.



Kommentoi tätä kirjoitusta

Kommentit

17.2.2017 klo 00:01:08
Jokke kirjoittaa

Suora linkki
https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/sku/KK-9648/



16.2.2017 klo 23:58:38
Jokke kirjoittaa

Uusintapainosta saa nyt kristillinenkirjakauppa.fi
59€ hinta



28.2.2016 klo 12:39:19
Admin kirjoittaa

En tiedä, onko kustantajalla eli TV7 Kustannuksella suunnitelmia uusintapainoksesta. Varmimman ja nopeimman vastauksen saatu, kun soitat heidän numeroonsa 097562510.
Toinen vaihtoehto on yrittää kirjan löytämistä antikvaaristen kirjakauppojen kautta. Netin kautta pääsee tutkimaan tavattoman monien sellaisten liikkeitten listoja, jos kirjoittaa Googleen hakusanaksi esimerkiksi antikvariaatti tai antikka.



27.2.2016 klo 12:54:42
Anne kirjoittaa

Olisiko mahdollista ottaa uusi suomenkielinen painos "Raamattu avautuu" -kirjasta?



24.12.2009 klo 08:38:45
Opetuksesta osallinen kirjoittaa

D. Pawsonin kirjoista on avautunut sekin tosiasia asia että Raamatun luku ja jae numerot ovat lisätyt Raamattuun jälkeenpäin vasta n. 1500 luvulla.Asia ykteyksistä irroitetut jakeet ovat saaneet paljon vahinkoa aikaan. On hyvä että Pawson on tuonut julki tämän asian, Raamattu alkaa todella avautua asiayhteyksineen niin kuin alkuperäinen kirjoittaja on tarkoittanutkin asian esittää Raamatussa.



4.10.2009 klo 15:27:44
opetuslapsi kirjoittaa

Olen iältäni nuori srk:n vanhimmistoveli etelä suomesta.

Käyn Raamattua systemaattisesti läpi tämän Pawsonin teoksen kanssa. Aamulla UT:tä, illalla VT:tä.

Voin suositella kaikille lukutaitoisille!

Jumalan sana on se joka ravitsee, ei mikään muu.



22.6.2009 klo 12:45:34
Karenina kirjoittaa

Pawsonin Raamattu avautuu kirja on ollut minulle tärkein kirja sitten Raamatun. Suosittelen lämpimästi. Kannattaa ostaa myös lahjaksi, myös uskosta osattomalle.



19.6.2009 klo 14:27:18
Elisabet kirjoittaa

Tilasin David Pawsonin Raamattu avautuu -kirjat heti, kun ne olivat saatavissa ja luin yhteen menoon. Olisi ollut hyvä saada ne jo puolivuosisataa aikaisemmin. Olen lueskellut Raamattua liki 60 vuotta menetelmällä luku sieltä jae täältä. Kuunneltuani ja luettuani Raamattu avautuu -opetusta, Raamatusta tuli kiinnostava ja ymmärrettävä kirja, jota haluaa lukea, ei vain koska se on hyväksi, vaan koska nyt ymmärrän lukemaani. Järjestelmällinen opetus on ehdottoman tärkeää.Opettajia tarvitaan koulussakin. Ei riitä, että vahtimestari jakaa pinon kirjoja lapsille ja sanoo, että tentitäään sitten 12 vuoden kuluttua, kun olette ne lukeneet. Suosittelen jokaiselle lukutaitoiselle näiden kirjojen hankkimista, ei mene rahat hukkaan, eikä aika niitä lukiessa. Kiinnostus Raamttua kohtaan kasvaa valtavasti. Pappien ja muiden opettajien pitäisi ehdottomasti lukea nämä kirjat, eikä nuorisokaan pitkästy niitä lukiessaan.



15.6.2009 klo 19:27:22
Prinsessa kirjoittaa

Nämä kirjat ovat todella hyvä hankinta! Kiitos Jumalalle! Hänen Sanansa on todella huikea ja nämä kirjat sytyttävät palamaan Hänelle, innostuttavat väsyneenkin raamatun lukijan tutkimaan Hänen Sanaansa! Kirjat avaavat raamatun tekstien taustaa, eivät selitä jokaista jaetta. Pawsonin Raamattu avautuu -kirjoissa on elämää. Minä suosittelen sinulle ehdottomasti hankkimaan nämä kirjat. On aika päästä eteenpäin pienten pätkien lukemisesta raamatusta, kasvaa Jumalan tuntemisessa ja oppia kokonaisuuksia Hänen Sanastaan. Meillä on mahtava Jumala! Ole siunattu Jeesuksen nimessä!





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin