Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Lue koko psalmi 23

Billy Graham: Millainen on taivas?

Billy Graham,

Millainen taivas on?

KKJMK, 2013

 

Usein joku kysyy, millainen paikka taivas on? Aiheesta on jopa tehty laulu, joka on viime aikoina soinut varsin usein. Tällainen on tuon laulun kertosäe:

Mitähän puuhaavat taivaassa nyt?
Suru ja synti on hellittänyt.
Rauha vain virtaa, niin sanotaan,
mutta mitähän puuhaavatkaan?

(Jukka Leppilampi, Maria Ylipää)

Vaikka Raamattu kertoo taivaasta varsin säästeliäästi, niin sen pohjalta on koko kristikunnan tuntema evankelista Billy Graham pystynyt antamaan vastauksia monenlaisiin taivasta koskeviin kysymyksiin:

 

Mikä Taivas on? Mitä sanoa ihmiselle, joka ei usko taivaan olemassaoloon? Mistä me tiedämme, että kuoleman jälkeen on elämää? Tuleeko meistä kuollessamme enkeleitä, niin kuin jotkut väittävät? Onko meillä taivaassa tehtävää, vai istummeko jouten?  Tietävätkö kuolleet, jo taivaaseen päässeet ihmiset , mitä maan päällä tapahtuu? Jne.

 

Kirjassa otetaan esille yli sata taivaaseen liittyvää kysymystä. Kaikkiin niihin Billy Graham vastaa lämmöllä ja sanottavansa Raamatulla perustellen. Samalla hän pitää koko ajan esillä sitä, että meidät on luotu taivasta varten. Siksi mukana on runsaasti sekä kysymyksiä että vastauksia kaikkein tärkeimmästä asiasta: Miten me voimme päästä taivaaseen, ja mitä sen tiedon tulisi merkitä meille omassa elämässämme juuri nyt?



Kommentoi tätä kirjoitusta

Kommentit

10.11.2014 klo 20:20:16
Balttis kirjoittaa

Tarkoituksenani ei ole suinkaan loukata ketää, vaan ojentaa vähän ikäänkuin Billy Grahamin kirjaa mainostavaa kritiikitäntä mainosta kirjasta,- siis minulle ominaisesti jopa rohkasti kyseenalaistaen sen millaisen "taivas asiantuntemuksen lähteenä" tätä kirjaa markkinoidaan, jopa näin purkaen tekstin lukioiden kiittisyyttä kehumalla häntä "suurena", sanoisinko suoraan: "salaisuuksien tietäjänä", ja siis korttaa häntä näin arvostelun yläpuolelle, ja muka Raamatun sanaa- ja ilmoitusta suurempana taivasasiantuntija.

Kirja on vastailevinaan sellaisiin kirjoitukset ylittäviin utelaiaisiin kysymyksiin, jotka ovat omianaisia "occultisteille ja katoliselle kirkolle" kuten: "Tietävätkö kuollee, jo taivaaseen päässeet ihmitä, mitä maan päällä tapahtuu Jne"... siitä on lyhyä matka pyhimysten ja vainajien palvontaan ja heihin yhteyttä etsiviin occultistisiin visionääreihin.

Huomaa ei Raamattu kehoita ketään tutkimaan tällaisia asiota, tai edes miettimään niitä tärkeinä, vaan: tällaiset kysymykset ovat vanhoihin pakanallisiin kultteihin kuuluvina olleet ominaisia nimeomaan pakanuudelle, jolla raja kuolleiden ja elävien välillä oli näille uskonnolle ominaisesti pyritty hävittämään, ja sellainen vahna alexandrialais-roomalainen occultismi mikä toimi myös perustana sille vainajien palvonnalle, joka käynnistettiin jo 300-luvulla, kun pakanuus nimeltään katolisuus, ryhtyi rakentamaan vahnoille vainajienpalovonta ja uhripaikoille, ja kirkkorakennuksiaan joita Jeesus ei ole koskaan kehoittanut ketään mihinkään rakentamaan. Näin syntyi muunnettuna pakanuutena ihmiskunnan historian suurin harhaoppi, nimeltään yleinen "tämän maailmanajan jumalan"( 2 Kor.4:1-4) maailmankirkko.

Jeesuksen välittämä tieto taivaasta, kun hän tuli sieltä alas luoksemme Jumalan Korkeimman ylimmäisenä pappina kertoen meille, mikä on Jumalan tahto meihin nähden maan päällä sanoen: "Kääntykää, taivasten kuningaskunta on tullut lähelle." (Matt.3:2) Se on luotettavaa tietoa taivaasta josta on hyvä aloittaa tutustuminen, Häneen joka iloittaa Jumalan tahdon taivaasta, siis sen joka tullen alas taivaasta Hänen sen sieltä välittämänä. Hän ja hänen ikuinen evankeluiminsa on ilmoittanut Jumalan tahdon ihmisille, luotettavasti sekä ilmoittaen meille kaiken tarpeellisen, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, ja tehnyt sen väärentämättömän evankeliumin kautta, joko Jumalan tahtonsa päättämän mukaan saarnauttaa maailmassa, (Ef.3:1-12)valkeudeksi niille, jotka "kuoleman varjon maassa asuvat" (: Jes.9:1-6.

ps. olen pahoillani tarkistamattomien tekstieni kirjoitusvirheistä - ja toki tekstit olisi pitänyt tarkistaa - ja minun olisi pitänyt varata aikaa edes niiden oikolukuun.



10.11.2014 klo 01:53:37
Balttis kirjoittaa

Mitä luulette siitä, kun laittomuuden ihmisen tulemus tapahtuu, valheen kaikella voimalla, tunnusteoilla ja ihmeillä - itsensä saatanan tekeytyessä palvelijoineen valkeuden enkeleiksi: 2 Kor.11:13-16 - ja karismaattisiksi hyväntekijöiksi, -> pidetäänkö heitä ihan maailman kuuluisipina "voideltuina", jotka tekevät tunnustekoja ja ihmeitäkin eksyttääkseen jos mahdollista olisi: "Jumalan valitutkin" jos se olisi vaan mahdollista? Katso Ketonen youtube video, Walter Veith - "Lucifer Worshippers Explosed!!!Plotting SOON Word takeover!!!Illuminati~Jesuit~FreemasornyYouTu"<<-- ja kerro ovatko professori Walther Veithin videossa esittämät dokumentit väärennöksiä, kun ne osoittavat kohdissa 36 min. 18 sek. ja 1h 23 min. 40 sek. ja siitä eteenpäin Billy Grahamin olevan 33 asteen vapaamuurari?

https://www.youtebe.com/watch?v=P_7GlyqQuhw&feature=share

ps. Matti Ketonen mikä sanottavassani oikeuttaa sinut sisältönsä puolesta väittämään minua loan hettäjäksi, kun hieman vain "koetellen kaikkea" esitin näkemyksiäni Billy Grahamin taivaasta ainakin sata asiaa sisältävästä kirjasta?



10.11.2014 klo 00:21:47
Matti Ketonen kirjoittaa

Aika erikoinen kommentti. Tuskinpa maailmassa on tunnetumpaa evankelistaa kuin Billy Graham, joka on tullut tutuksi myös Suomessa järjestetystä Helsinki Missiosta.
Lopussa olevat heitot okkultismista, vapaamuurariudesta ja muusta sellaisesta loan heitosta jätän omaan arvoonsa. Ne kertonevat enemmän kommentoijasta kuin kommentoitavasta. Surullista luettavaa.



9.11.2014 klo 17:50:42
Balttis kirjoittaa

Aika erikoinen johdatus kirjan sanomaan, jonka kirjan esittelijä katosoo kertovat taivaasta ENEMMÄN kuin RAAMATTU. Aika kummallista, että Billy Grahamia myös korotetaan ikäänkuin "koko KIRISTIKUNAN TUNTEMANA evankelistana", joka siis nähtävästi kykee kirjassaan KERTOMAAN ENEMMÄN KUIN RAAMATTU mitä taivaasta kertoo, siis ikään kuin taivasten TUNTIJANA; >-->> siis ilmeisen luotettavana asiantuntijana, ja hänen väitetään siksi vastaavan alustuksen mukaisesti lukuisiin ihmisten uteliasuutta tyydyttäviin kysymyksiin. Kirjassa luvataan enemmän kuin Raamattu lupaa ja paljastaa, eli kirjassa otetaan kantaa jopa sataan taivaaseen liittyvään kysymykseen. Kaikkiin näihin antaa siis valaisevaa lisätietoa meille Billy Graham, ja vieläpä paljon seikkaperäisemmin kuin itse Raamattu, joka tosin kehoittaa kaikkia jo Jeesuksessa Kristuksessa armoihin otettuja uskovia, etsimään sitä mikä YLHÄÄLLÄ ON, jopa paljon erikoisemman kehoituksen antaen, ja Jumalan salaisuuksia paljastaen Kolossalaiskirjeen komannessa luvussa, näin sanoen: >> Jos (koska) te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. OLKOON MIELENNE SIIHEN, MIKÄ ON YLHÄÄLLÄ, älköön siihen mikä on maan päällä. Sillä te olette kuolleet, ja TEIDÄN ELÄMÄNNE ON KÄTKETTYNÄ KRISTUKSEN KANSSA JUMALASSA; kun Kristus MEIDÄN ELÄMÄMME ILMESTYY, silloin mekin ilmestymmä hänen kanssaan kirkkaudessa. << Kol.3:1-4

Vain "pneuma (henki) sofia (viisauden) kai (ilmestyksen) apokalypseos (ilmanpeitteitä) Kristuksen tuntemissa voi ilmoittaa ja paljastaa tämän elämän johon meitä kehoitetaan kiinnittämään mielemme, eikä suinkaan: epäilyttävät ja mahdollisesti occultistisen vapaamuuraritaustan omaavien ihmisten spiritistisiin jaarituksiin ja Raamatulle vieraisiin luulotteluihin.





© 2008 Reijo Telaranta • yhteystiedot
Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin